Harmonie Wierden

A-orkest

harmonie wierden orkest

Het A-orkest is met haar ruim 50 leden het grootste orkest van de vereniging. Minstens drie keer per jaar wordt door dit orkest een concert verzorgd. Ook wordt er regelmatig in de eerste divisie deelgenomen aan concertconcoursen van de KNMO.

Het A-orkest speelt muziek van verschillende genres. Zo hebben de voorjaarsconcerten veelal een licht klassiek en/of populair programma en wordt op de najaarsconcerten wat meer klassieke en symfonische blaasmuziek gespeeld.

Tijdens het showconcert, dat eens in de vijf jaar wordt georganiseerd, staat het programma veelal in het teken van populaire Nederlands- en Engelstalige muziek. Voor marsoptredens en serenades heeft het A-orkest een repertoire van marsen, waarvan een aantal gezamenlijk met het slagwerkensemble wordt uitgevoerd. Voor speciale gelegenheden kan een afvaardiging van het orkest gevormd door ongeveer 25 muzikanten. Voor deze gelegenheden wordt een speciaal gekozen repertoire ingestudeerd en uitgevoerd.

Het A-orkest repeteert op zaterdagmiddag van 14:30 tot ongeveer 16:45. Kom gerust eens luisteren en kijken!