Harmonie Wierden

B-orkest

20181013_095819

Het B-orkest staat onder leiding van Johanna Hoekman en bestaat uit ongeveer 45 jeugdige muzikanten. De leden van het B-orkest krijgen de mogelijkheid om uitgebreid orkestervaring op te doen en worden zo voorbereid op het spelen in het A-orkest. Het repertoire van het orkest omvat muziek die de jeugd aanspreekt (pop-, film- en musicalmuziek), maar ook licht klassieke stukken. Zo maakt de jeugd kennis met alle soorten muziek.
Het B-orkest neemt deel aan verschillende concerten van Harmonie Wierden, zoals het voor- en najaarsconcert. Ook treden ze samen op met B-orkesten van andere verenigingen, wordt jaarlijks een concert gegeven op de laatste dag van de Wierdense Zomerfeesten. Bovendien wordt eens in de twee à drie jaar Meet the Music georganiseerd, een groots showconcert gevuld met populaire muziek. Het B-orkest speelt hiervoor samen met een combo en verschillende zangers en zangeressen. Tevens neemt het B-orkest geregeld deel aan een festival waar een vakkundige jury een oordeel over het orkest geeft.

JohannaHoekman

Het B-orkest staat onder leiding van Johanna Hoekman uit Almelo.

De dirigent van het B-orkest is Johanna Hoekman uit Almelo. Zij is sinds lange tijd werkzaam bij Harmonie Wierden. Naast het B-orkest is ze ook dwarsfluit docent en geeft ze AMV-lessen. (De Muziektrein) Ze studeerde dwarsfluit aan het Twents Conservatorium in Enschede en behaalde daar de diploma’s docerend en uitvoerend musicus. In 2008 begon ze aan de opleiding tot HaFaBra-dirigent aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen bij Tijmen Botma en Klaas van der Woude. Deze opleiding sloot ze in 2010 succesvol af. Ook volgde ze de post HBO-opleiding “Muziek aan de basis”. Naast haar werkzaamheden bij Harmonie Wierden werkt Johanna bij Kaliber Kunstenschool als dirigent van diverse orkesten en ensembles, is ze dwarsfluitdocent en is ze dirigent van het leerlingenorkest van Advendo Nijverdal.

Repetitietijden

Verenigingsgebouw: Anjelierstraat 8a, Wierden