Harmonie Wierden

C-orkest

C-orkest tijdens Jeugdorkestenfestival Borne, 6 april 2013

Het C-orkest van Harmonie Wierden wordt gevormd door beginnende leden van de vereniging. Wanneer de leerlingen ongeveer een half jaar een instrument bespelen, worden ze in het orkest opgenomen. Enerzijds om te leren samen te spelen en anderzijds om te wennen aan het lid zijn van een muziekvereniging in al haar facetten: niet alleen wekelijks les hebben, maar zoveel mogelijk meedoen met alle activiteiten.

Het C-orkest staat onder leiding van Erika Bijlsma-Steen. Het repertoire van het orkest bestaat uit eenvoudige samenspelstukken, die voor de muzikanten leuk zijn om te spelen en die tegelijkertijd ook herkenbaar zijn. De optredens van het C-orkest vinden vaak plaats tijdens de tweejaarlijkse muziekmarathon, jeugdconcertavonden, jeugdfestivals, nieuwjaarsconcert en het bezoek van Sinterklaas aan onze vereniging.